miercuri, 4 august 2010

Cine urmează să plece din România?!?

Învățământul românesc de ieri și de azi. Ieri scotea personalități, astăzi ar trebui să scoată doar mecanici și tractoriști.
M-am gândit mult timp până să mă apuc de scris acest așa-zis editorial. Dar după ce am văzut astăzi pe un post de știri că majoritatea doctorilor pleacă din țară, m-am întrebat cine urmează după doctori și ce va oferi în continuare eterna și fascinanta Românie. Ministrul Adriean spunea că la anul salariile vor crește, personajul responsabil pentru România din partea FMI spunea că și la anul va fi recesiune la noi. Deci cineva minte, cine oare? Am predat 2 ani la catedră și mi-a ajuns. După doi ani în care am sperat că va fi mai bine și cei care învață nu vor mai fi tratați ca niște păduchi, mi-am dat seama că ceea ce sper eu este nerealizabil. Avea dreptate Mihai Bendeac când zicea că asta este țara lor, a idioților care fură, dau țepe, a cocalarilor, a copiilor de bani gata și mulți alții, iar nu a merituoșilor. Dacă am uitat pe cineva, îmi cer scuze. După doi ani în care ni s-a spus că scoatem analfabeți pe bandă rulantă și că țara nu are nevoie de intelectualitate ci de mecanici auto și de agricultori, am decis să las învățământul cui o vrea să continuie pe 600 de lei pe lună. Cu banii ăștia nici să supraviețuiești nu poți, iar gândul la întemeierea unei familii îți dispare la fel de repede cum a apărut. Poate sunt pesimist, dar așa văd eu lucrurile fiind în mijlocul unui sistem foarte prost gândit, în care profesorul este doar mână de lucru, fără drepturi, dar pe care toată lumea îl scoate vinovat de eșecurile copiilor patriei. Oare numai profesorii sunt de vină? Poate sunt și ei că de la an la an le dispare interesul nemaifiind motivați din niciun punct de vedere. Dar cea mai mare responsabilitate o au părinții, deși ei nu vor recunoaște acest lucru vreodată. Nu le convine ceva, pac-țac vin la profesor să-l strângă de gât că de ce a luat copilul lui o notă proastă. Mai bine și-ar întreba copilul, dar, din păcate, ei nu fac acest lucru. Profesorul e de vină. Ce simplu, nu?
M-am întrebat la început cine urmează să plece. Eu urmez!!! Nu mai vreau în țara lu' Bote, a Biancăi lu' Bote, a lui Prințu' din Groapă (denumirea stadionului Dinamo București a cărui amplasare se află pe o fostă groapă de gunoi a capitalei) a lu' Bianca a lu' Bote și a tuturor Păturicilor apăruți peste noapte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu